Forfatteren er vokset op med døve forældre. Ikke noget problem, da hun er lille, men det bliver det med tiltagende styrke, da hun kommer i skole – og i pubertet. Bogen er skrevet hudløst ærligt i en frisk tone, men nedenunder fornemmes sorgen. Men forfatteren elsker sine forældre, og bogen er i høj grad en hyldest til dem.
En øjenåbner for læseren. Autofiktion når det er bedst.
Køb bogen hos din boghandler eller kontakt forlaget.
Året er 1919. I en lille by i Frankrig sidder en krigshelt fængslet i den rømmede kaserne. Foran porten står en hund og gør dag og nat. Ikke langt derfra ude på landet er der en ung kvinde, medtaget af slid og tydeligvis for belæst til at være en bondekone. Hun bor alene med sin søn på tre år. Dommeren, som skal udrede sagen, er en mand, hvis inderste krigen har rystet. Tre personer – og i deres midte en hund, som har nøglen til dramaet. Af omfang er det en lille bog, men indholdsmæssigt er det en stor fortælling om troskab og kærlighed.
Bogens jegfortæller er født og opvokset i Marokko i en stor familie med en feteret storebror, flere søstre og en lillebror. Bortset fra faren og storebroren som har eget værelse, lever familien tæt sammen uden mulighed for privatliv, også forældrenes sexliv er børnene fortrolige med. Hans fascination af storebroren tager til, og omsider indser han, at han er forelsket i ham, og at det indebærer, at han er homoseksuel. Drømmen om Europa, om film og litteratur, og om frihed og kærlighed bringer ham til Genève som stipendiat. Men det er ensomheden, han møder, langt hjemmefra og i en fremmed by uden penge på lommen. Heldigvis er der taxachauffør, der fortæller ham om Frelsens Hærs herberg. Her bliver han godt modtaget og tager det som et tegn: En velkomst i en verden, som vil ham det godt.
Bogen handler om et kontroversielt, tabuiseret emne, en fars misbrug af sin datter. Christine Angot beskriver uden forbehold, hvad der er sket og giver et billede pigens frygtelige problem. Hun elsker faren, men afskyr hans handlinger. Forfatteren registrerer, hvad der sker, men hovedpersonen, pigen, er ikke med i det.
Køb bogen hos din boghandler eller kontakt forlaget.
Det er ikke en traditionel rejsefører. Forfatteren beslutter at gå til Campostela og undervejsgør sig mange tanker om vandrernes formål med pilgrimsvandringen. Han iagttager dem, han møder, som er et bredt spektrum af mennesker. uden at gøre sig til dommer over deres motivation. Til gengæld har han ikke meget til overs for alt det forlorne, som er svært at undgå undervejs til Santiago de Compostela. Kan læses som en roman.